יום שישי, 11 בנובמבר 2011

איך לבטא את ההומור!!


כדי לזהות את ההומור בכתב כדאי להתחיל להבין את המושג חוש הומור יותר טוב.

מה זה הומור ומה המטרה שלו במין האנושי? למה אנחנו צוחקים? ומדוע אנחנו מרגישים טוב שאנחנו צוחקים ?
חוקרים רבים מסכימים שהמושג הומור קשה מאוד להגדרה במונחים פשוטים. אנחנו מוצאים המון דברים, שגורמים לנו לחייך ובכולם ישנם הומור. בתוך ההומור נמצאים  המון דברים שונים ומשונים ממש שקשה להגדירן. ההומור מורכב משנינות- היא חוויה שחושבים עליה, עליצות- חוויה אמוציונאלית וצחוק. אפשר  לחוות את כולן בנפרד, אבל כשאנו חשים אותם במשותף אנחנו לפעמים מתייחסים למכלול כאל הומור.

ידוע לנו שחוש ההומור הוא דרך ששוברת את הקרח בין האנשים בהרבה מצבים וליצור התקשרות טובה יותר ונעימה יותר בין אנשים. אנשים אשר משתמשים בהומור לרוב מקבלים פחות ביקורת לא נעימות ותוקפנות. הם נראים בעינינו כאנשים אינטליגנטים, בעלי עוצמה, יצירתיים, בעלי ביטחון עצמי רב, חשיבה מהירה ומדויקת ושליטה במצב. כמו כן אנו חשים אותם כמעניינים ביותר שמחים ומהנים יותר יותר וכיף לנו יותר לשהות בסביבתם.

עובדה ידועה (שאף אחד כמעט לא יודע מאיפה היא …) טוענת, שילדים צוחקים ביום בין 300 ל-  400 פעמים, וכי שמבוגרים צוחקים בין 15 ל- 100 פעמים ביום. ככל הנראה המבוגרים חושבים שלצחוק זה נחשב כאדם "לא רציני", מה שלרוב לא נכון.

לדעתי רוב המחקרים להשתמש בהומור פירושו לראות דברים שרובנו רואים רק מזווית שונה, חדשה ומיוחדת שיש בה סוג של הגיון פנימי. בגלל  שמגדירים את ההומור כ"חוש הומור", נלקחת ההנחה שיש בתוכו משהו מולד אולם, אף על פי שהדבר זה נכון, כדאי גם לתרגל את השימוש בהומור.

נקודה למחשבה:
ככל שבני אדם חכמים ואינטליגנטים יותר כך הם יוכלו וייהנו יותר מהומור .

בהומור אפשר לראות דרך התמודדות עם כל דבר שעומד דרכך לשלוט בו.
יש מספר סוגים שונים של הומור -
· הומור עצמי 
· הומור שחור 
· הומור ציני ועוקצני 
· הומור של שחקנים- מוכן מראש 
· הומור מיני 
. הומור פוגעני
אחרי שבחנו לעומק הדברים מהו הומור באמת ומיהם הנהנים ואלה שמשתמשים בו, ניתן וכדאי לנסות ולהבין מהם התכונות הנוספות אשר מתבקשות מאדם כדי שיהיה בעל חוש הומור.
תכונת אלו הם: אינטליגנציה, יכולת לראות דברים ממרחק, יכולת תפיסת מציאות שונה ודברים באופן לא שיגרתי וייחודי, ערנות גבוהה למתרחש מסביבנו, יכולת הסתגלות טובה במציאות שלנו  ולא קשה, חשיבה מהירה ומפותחת , יצירתיות,
דמיון מפותח , שליטה במצב שלך - לפחות למראית עין שליטה טובה  וביקורתיות.

מבחינה גרפולוגית יש סימנים מסוימים אשר עשויים להעיד על קיומו של הומור בכתב היד: 
מרווחים קצרים בכתב, עיצוב ייחודי ומיוחד שסוטה מהתקן הנורמלי, תנועה זורמת, חוטים וקערות, מהירות סבירה לכל הפחות, ארגון טוב וסדר בכתיבה אך לא נוקשה, קו תנופי ותנודתיות קלה בכתב.

בהצלחה לכולם!!

3 תגובות:

  1. גם המדע מכיר בהומור ככלי מצויין לריפוי של סבל ומיחושים. ההומור הוא למעשה לקחת את הרגע ולהקצין אותה בצורה כה מעוותת, עד שמי שמספרים לו את נקודת המבט הזו לא נותר אלא רק לפרוץ בצחוק עד דמעות... :)

    לצחוק זה טוב
    לצחוק זה בריא
    זה משחרר אנדרופינים מגהץ קמטים ובכלל... העולם מצחיק אז צוחקים :)

    השבמחק